Underholdningsportalen
- Se TV når det passer deg
Med en SMART-boks tilkoblet internett er du bare et tastetrykk unna RiksTVs underholdningsportal, med tjenester for hele familien. RiksPakken-kunder får også ekstra kanaler via internett.
Slik gjør du
- SMART-boksen må være koblet til TV-en din.
- Koble SMART-boks II til internett:
Dette kan gjøres på flere måter:
1) Wi-Fi: Koble til trådløst nettverk ved å velge ditt nettverk som vises på TV-skjermen. Se komplett veiledning.
2) Med kabel: Har du internettinngang eller ruter i nærheten av TV-en, kan du koble denne direkte til mottakeren med en nettverkskabel
Bruker du SMART-boks I kan du koble til med kabel som beskrevet over. Hvis internettilgangen din ikke er i samme rom som TV-en, må du koble til mottakeren med nettverkskabelen via en nettbro. Følg instruks for oppkobling av nettbro - Åpne underholdningsportalen på fjernkontrollen: Trykk på hus-knappen
- Naviger og utforsk underholdningstjenestene i portalen
For å få fullt utbytte av mulighetene i underholdningsportalen kan du koble RiksTV-appen til mottakeren din. Appen laster du gratis ned fra App Store eller Google Play. Du logger deg inn med det samme brukernavnet og passordet du benytter deg av på Min side.
Du knytter enkelt sammen SMART-boksen din og appen ved å følge instruksjonene på skjermen. Appen vil automatisk finne SMART-boksen din, så lenge den er på og koblet til internett.
Anbefalt internetthastighet
ved bruk av tjenester via internett
Når du bruker underholdningsportalen, RiksTV-appen og RiksTV Junior kan internetthastigheten din være avgjørende for opplevelsen. Som et utgangspunkt sier vi at:
1.5 mbit/s er det som normalt sett kreves for å se innhold i SD (Standard Definition) med normalt god kvalitet på de fleste type programmer
3.5 mbit/s er det som normalt sett kreves for å se innhold i HD (High Definition) med god kvalitet på de fleste type programmer
5.0 mbit/s er det som normalt sett kreves for å se innhold i aller beste kvalitet uavhengig av hva slags type programmer
Les mer om internetthastighet og hva som kan påvirke bildekvaliteten
Ofte stilte spørsmål
-
Hva er koden for filmleie og hvordan kan jeg endre den?
-
Når kommer programmene inn i underholdningsportalen?
-
Jeg får feilmelding «ikke tilkoblet internett»
-
Jeg får meldingen «ingen tilgang» når jeg forsøker å leie film