Feilmeldinger
Feil i kommunikasjon med kort / Card problem check card
Denne meldingen vises dersom kortet står feil vei i CAM-en / Kortleseren
Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer: Forsøk å sette kortet i en annen mottaker eller kortleser (hvis du har).
Ved fortsatt problemer: ta kontakt så sender vi deg et nytt kort
Galt kort / Incorrect card
Galt kort kommer opp dersom, for eksempel, Norsk Tipping-kortet står i CAM.
Ingen tilgang
Denne feilmeldingen kommer opp dersom:
- Kunden venter på oppdatering av abonnementsstatus.
Sjekk abonnementsstatus - Kunden abonnerer ikke på kanalen
- Det står et annet kort i kortleseren, for eksempel feil RiksTV programkort, et Canal Digital programkort eller annet.
Kortet er ikke satt inn / No card inserted
Denne feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM-en.
Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.
No access
Denne feilmeldingen vises dersom:
- Programkortet venter på oppdatering (lenge siden det var i bruk sist eller nytt kort)
- Kunden ikke har tilgang til gjeldende kanal (abonnerer ikke eller ikke betalt)
- Det står i feil kortmodul med riktig eller feil kort
Sjekk abonnementsstatus