Intet, svakt eller manglende signal
Denne feilmeldingen kommer om det er problemer med signalene inn til TV-en.
For å være sikker på at alt er satt i korrekt så anbefaler vi at du gjør følgende:
- Sjekk at antennekabel står ordentlig i TV-en.
- Ta ut kortet og kortleser fra TV-en, blås inn i inngangen på TV.
- Sett inn kun kortleser, uten programkort, med RiksTV logoen vekk fra TV-skjermen. Da skal det komme opp en melding om at "kort mangler".
- Sett så inn programkortet med gullbrikken vekk fra TV-skjermen.
Hvis det ikke kommer beskjed om at kort mangler, så er dette tegn på at selve kortmodulen og TV-en ikke kommuniserer. Ta kontakt med oss for videre feilsøk.
Er alt i orden med oppkoblingen?
Da kan det være problemer med senderen i ditt område. Det sjekker du enkelt her:
-
Det er registrert feil med sender
-
Ingen registrert feil med sender
-
Signaler er ikke OK
Har du fortsatt ikke fått løst ditt problem eller har andre spørsmål til oss?
Ta kontakt med kundeservice og fortell at du har vært igjennom feilsøket først. Fint om du er i nærheten av utstyret ditt, så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning.